Fredag och grogg

Nu sitter vi i soffan igen. Husse växlar mellan slutspelshockey och program som jag vill se. Rättvist måste det vara. Katten ligger i sin flyttlåda på övervåningen. Alltid redo som den sanna scout han är.

Kvällens middag bestod av räkor, kräftor, krabba och de tillbehör som krävs för att skaldjursskivan skall bli komplett. Helt suveränt, min sambo kan det här med fredagsmys. Jag fick dricka lite rosévin och husse fick lov att ta en öl. Ja vi har lite ransonering på ölen i det här hushållet. Inte för att det är dyrt eller finns brist på ute i samhället, ungefär som under kriget, utan för den manliga hälsans skull. Vissa magar har en tendens att svälla av för mycket maltdrycker. Lester lapade vatten ur hundskålen och tackade inte nej till en handfull nyskalade färska räkor. Det finns katter som har det sämre.

När vi hade ätit så beslutade jag mig för att dricka lite sprit. Det är ju ändå fredagkväll och då får man lulla till det lite. Först en Sambuca (Jenny, jag lovar att inte elda på den) och sedan en Gin&Grape. Undrar vad vi ska blanda till härnäst?

Idag hade jag en tid inbokad hos optikern. Det har varit lite svårt att se den senaste tiden, trots glasögonen. Så det var lika bra att ta tjuren vid hornen, trots att jag vet att det brukar bli dyrt när man går dit. Efter en lång stund och många kontroller och suddiga bokstäver senare så utbrister optikern "Du ser helt ok, om du använder båda ögonen!" Aha det måste vara det som är felet, jag har blundat med ena ögat den senaste tiden. Inte konstigt att folk tittat underligt på mig. Har funderat på vad det kunnat bero på :) ha ha. Detta måste jag vänja mig av med genast.

Så nya glasögon är inte aktuellt just nu men anledningen till mitt besök var också att få linser utprovade, inga problem tänkte jag. Men efter att optikern mätt och granskat mina ögon så visar det sig att det inte alls är självklart med linser för min del. Tydligen har jag väldigt små ögon med mycket liten radie och då är det svårt att hitta linser som inte far omkring i ögonen som flygande tefat ute i rymden. Ja ni förstår själva hur detta skulle se ut. Iallafall så skulle hon beställa hem två sorter som jag ska prova, så får vi se om det kommer fungera eller ej. Fortsättning följer....

På söndag är det som sagt tävlingsstart för mig och min wimsige ponny. Vi körde ett genrep på stranden idag och det gick jättebra. Han var väldigt fin att rida och skötte sig bra. Alla svårigheter i programmet sitter och han gör både den förvända galoppen och, framför allt, skänkelvikningarna med bravur. Men hur det kommer gå på söndag vet man aldrig, floppen ligger en hårsmån från toppen. Så är det med hästar och inget att göra något åt, men det känns bra att träningen iallafall ger resultat.

Nu ska vi titta på "Berg flyttar in". Carina Berg gillar jag starkt. En kul tjej full med galna upptåg. En ny grogg får vi allt blanda till oxå. Skål!

Trevlig fredag!

Kommentarer
Postat av: Simmis

Det var länge sen jag sambuckade... Kanske snart dags igen?

2009-04-06 @ 09:51:52
URL: http://simmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0