Badpojkar blev badkrukor...

Gårdagen skulle förgyllas med en ridtur ner till stranden. Jag hade laddat för en riktigt skön stund och såg framför mig hur jag och Winston svävade fram i galopp på den stora stranden och hur solen reflekterade i hans kopparbruna hårrem.
Väl nere vid havet så blev jag återigen påmind om att det ibland blåser lite mer vid kusten än vad det gör i Grishult. Det var verkligen draksurfarnas dag och det återspeglades inte minst av att de var 8st draksurfare i vattnet på en gång, och några vanliga vindsurfare. Ja ja stranden är till för alla så det är egenligen inget som hindrar oss men är surfarna i vattnet så är det oftast oxå så att det går skapligt höga vågor. Winston, som i vanliga fall älskar havet och gärna badar, gjorde några tappra försök att kliva i vattnet men de höga vågorna var läskiga och när de kom emot honom och sedan försökte svepa över hans ben så blev han en badkruka. Inget att bråka om, jag förstår honom så väl och faktum är att den sörjan som vågorna svepte med sig in inte är något som jag vill ha i benskydden.
Vi fick ägna oss åt lite galoppträning på den bit strand som återstog och det var minsann ingen bred remsa. Det blev trots omständigheterna väldigt bra, Winston gjorde jättefina galoppfattningar från både trav och skritt och tio meters volter var inte heller några problem. Duktig pojke! Kameran var oxå med, precis som utlovat.



Kanske inte en bild man skryter om, när hästägaren är fotograf, men det är en vacker häst och visst blänker han i solen!

Trots att det blåste så gick ändå gårdagen i solens tecken. Riktigt så bra var det inte när jag slog upp gluggarna i morse. Det var nog längesen det regnade så mycket. Började med att ställa in ridturen som jag och Maja planerat. Det är ingen mening med det när det regnar och blåser på det viset. Hästarna går bara på tvären och stretar emot.

Istället blev det lite fix här hemma och det behövs alltid, konstigt :) Och som om jag inte hade nog att göra ändå så springer Tyke ut i kohagen och rullar sig i en stor skit. Jättebra Tyke, verkligen. Skithund i stora mått!
Tyke är precis som Winston en riktig badpojke. Han hoppar mer än gärna i sjöar och åar för att ta sig ett dopp, årstid och vattentemperatur spelar mindre roll. Men att bada i badkaret i källaren, dessutom i ljummet vatten, är han mindre intresserad av. Att tuffa Tyke som jagar farliga vildsvin kan bli så ynklig och rädd. Väl i karet, med vatten och shampo rinnandes utmed kroppen, så skötte han sig väl, och han blev så glad när han äntligen fick hoppa ur. Full fart upp i köket med vattnet drypandes ur pälsen, ja ja golvet i köket behövde svabbas.




Å så här mysigt får man ha det när man har badat. Blev självklart belönad med ett tuggben också.

Nu ska jag göra en paj som ska bli matlåda i veckan. Ädelost och skinka är temat.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0