Long time no see...

Ja över en vecka, lite längre än planerat. Men det har varit lite mycket, hästen har fått en välbehövlig vintervila så honom kan jag inte skylla på. Men jobbet tar sin lilla tid, och sen är det lite fix inför kommande högtid.

Förra veckan såg jag till att gå hårt åt våra breddfulla tvättkorgar och idag har jag jagat dammtussar och hundhår med djävulsmaskinen. Körde så hårt att både katt, sambo och hundar flydde. Ja tänker man ändå inte hjälpa till så är det bättre att hålla sig undan.

I fredags var det dags för firmafest och julbord med mitt jobb. Ja Mattias fick inte följa med men han fick den stora äran att hämta mig. Började med lunch på jobbet, sedan buss ut till Ästad gård. Där körde vi först "Fångarna på gården", måste berätta att jag ingick i den vinnande laget (stolt). Efter denna kamp åkte bikinin på och vi hade fyra timmar i vedeldad badtunna/bastu framför oss, Härligt!

Har fått tipset att %-haltiga drycker kan vara hjälpen mot min tendens till att få svullna läppar, kan absolut vara värt att prova så det var bara att gå ut förfullt och sen öka. Kanske är det fler på denna firman som har problem med läpparna för samtliga körde samma taktik. Å kan ni tänka er, det funkade! Inga svullna läppar sen i fredags :)

Julbordet var bra och mycket gott, särskilt skumtomtarna som jag nog råkade äta lite för många av. Är inte så sugen längre. Kvart i elva stog Mattias på parkeringen och det var dags att rulla hemmåt. Jag pratade tydligen oavbrutet hela vägen hem och somnade som ett barn innan uret slog halv tolv. Sammanfattning: En totallyckad eftermiddag och kväll!!

Lördagen började med att jag städade bilen och Tyke lekte i snön. Husse skickade vi iväg för att hämta ved och Morris var utlånad till lille Schough för några timmars jakt. På kvällen var det dags för julbord med Mattias jobb, och nu fick jag följa med också. Ja vi har delat upp det så, mitt jobb-bara jag, husses jobb-båda två. Återigen en riktigt trevlig kväll med fest, inomhus curling och god mat. Massa trevliga människor oxå!

Söndagen gick först åt till att städa bygdegården i Krogsered där festen gått av stapeln. Sedan ville hundarna få lite motion så vi begav oss ut i vildmarken för att hitta en riktigt ståtlig julagran. Som alltid så har jag en bild framför mig där jag går rakt på en riktig "Disney-gran". Ja en sån där tät och jämn, alldeles konisk gran som förmodligen bara finns i tecknade filmer. Helst ska den vara klädd också med stjärna i toppen och massa ljus. Dags att vakna upp ur drömmen. Vi fick med oss ett exemplar hem, men det var mest pga att tålamodet höll på att tryta och jag var blöt upp till knäna. Fast med lite ansning och en hel mängd kulor så kommer den säkert bli alldeles otroligt vacker.

Tyke hann med att rulla sig i skit medans jag och husse letade julgran och Morris for runt i buskarna som en projektil. Väl hemma fick de båda två gå in i köket via badkaret i källaren. Det blev hundbad av stora mått, lika bra att även de får tvätta sig lagom till jul. Nu är de jätteblanka i pälsen och mår så gott.

Bifogar en må bra bild på Morris! Det finns de som har det sämre.


I dag startade dagen i simhallen och i morgon ska den avslutas på gymet. Ska chocka kroppen med lite styrketräning tänkte jag. Behövs efter all julmat som slank ner denna helgen.

Husse snusar redan på kudden och jag blir sugen på att krypa ner i jämte.

Är tillbaka inom kort (iallafall kortare än en vecka).

Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0