Vilken blöt dag

Ja det är inte så att jag förtärt stora mängder alkohol idag. Nej verkligen inte, det blöta har varit utvärtes och kommit uppifrån.

Det hela började egentligen riktigt bra. Jag tog ledigt från jobbet eftersom det bara var halvdag idag, knappt lönt kändes det som. Med andra ord så var det sovmorgon som stog på schemat. Kvart över åtta släpade jag mig ur sängen, gissa om jag kunde legat en god stund till? Efter en lång frukost styrde jag Saaben mot Vallby och stallet. Först ut med Escujan, en stunds arbete i linan stod på schemat och han var riktigt duktig. Han är så fin min lille häst, rör sig bättre och bättre ju mer han kommer till ro och han är så glad i arbete. När vi var nästan färdiga i paddocken så kom regnet. Escujan fick stå inne med täcke på och torka medans jag tog mig an lille Winston.

Vi skulle iväg på dressyrträning så det var bara att dra fram transporten och bära ut grejerna. Nu regnade det hela tiden men det var inte direkt avskräckande, lite lagom liksom. "Blir det inte värre än så här så är det helt ok" tänkte jag. Tyvärr hann det bli lite värre. Väl framme och utlastad så öppnade sig himlen över oss. Men skam den som ger sig. Vi red lektion i 45 minuter och det gick jättebra. Winston var så fin och duktig. Då gör det inte så mycket att man får vrida ur kläderna efteråt. Till och med trosorna var plaskvåta. Tack och lov hade jag anat att detta kunde ske så ombyte fanns med i bilen. Tänk vad skönt det är med torra kläder efter en sån dusch.

Väl hemma så var det inte mycket att fundera på. Hästarna ville inte vara ute i detta väder. Det är mycket bättre att stå inne i värmen och tugga hö. Så fick det bli.

Nu sitter jag i soffan med Husse på ena sidan och Lester på den andra. Katten spinner och snarkar, Husse däremot har fortfarande ögonen öppna, wow! Lester gillar inte heller regn, han har precis slickat pälsen torr och känner jag honom rätt så blir det nog en natt på mattes fötter, i sängen!

Tjing tjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0