Träningsvärk...

I går startade jag dagen med 50 minuters styrketräning och löpbandet på gymmet. Det kändes riktigt bra och jag var pigg hela dagen. Det känns dock lite jobbigare idag. Mina magmuskler värker, jag har svårt att ställa mig upp och det känns verkligen att man använder magmusklerna i alla rörelser man gör till vardags. Hujedamig!

Direkt efter jobbet idag åkte jag till stallet och Winston. Han är en stjärna för mig, pigg och glad och en ponny med det där lilla (läs stora) extra. Efter två veckors vila är han fräch och ytterligare ett snäpp bättre än innan. Jag har trott på den här ponnyn hela tiden, men vägen till att vi börjat sträva åt samma håll har varit så lång. Han har verkligen varit piss i motvind vissa dagar och det har känts hopplöst. Men allt slit får jag betalt för nu, med råge. Så fin han är att rida och så positiv han blivit till att arbeta. Sen är det ju inte utan att han smälter för beröm och en klapp på halsen. Och det får han massor av. Maja och Dahlia var med oss på en tur i Trollskogen (Har lärt mig av Aina att dem kallas så, hoppas verkligen inte det ligger någon sanning i det.) Det blev jobb i samtliga gångarter och hästarna skötte sig jättefint.

Nu är det "Vad blir det för mat" på tv. Vill se lite på det och sen ska jag natta mig själv och hela familjen. Klockan 6:30 i morgon bitti ska jag vara på gymmet igen. Dags att spä på träningsvärken!


Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0