Hallå, hallå... är det nån här??

Jo minsann, nu är jag här igen!! Tadamtadamtadam!!! Tro det eller ej, ett halv liv har gått sen sist. Så känns det iallafall och i lilla Tuvas mått mätt så stämmer det ju nästan också. Nog om detta, jag vet att jag varit en dålig bloggare sen i maj men det glömmer vi nu och så tar vi oss istället en funderare på vad som har hänt de tre senaste månaderna.

Huset
Jag vet att jag annonserade om att vi köpt hus i våras. Den 15:e juni fick vi tillträde och den 16:e gick första flyttlasset. Det var mer att flytta än vad jag först trodde men när månadsskiftet kom så var alla prylar på plats, mycket var dumpat på soptippen och huset i Grishult var så välstädat som det aldrig tidigare varit. Vårat nya hus är toppen och tro det eller ej....jag saknar inte Grishult en sekund. Det ända jag saknar ibland är de trevliga grannarna som vi hade i Mossahägnad. Men nu när hösten och vintern närmar sig med stora steg så är jag så glad över isoleringen som finns i väggarna på detta hus och inte minst pelletspannan i källaren som sköter sig helt på egen hand med lite tillsyn då och då!
Vi har fixat en del på nedervåningen, eller vi har gjort om helt och hållet kan man säga. I ett senare inlägg ska jag visa lite bilder men det måste möbleras lite mera först.

 
Så här ser huset ut...                      Så här ser det inte ut längre...

 
        Lillebror målar fort, fort!

På bilden ovan ser trädgården helt okej ut men den har blivit min stora bedrövelse. Så mycket växter å så mycket ogräs. Gör om gör rätt säger jag bara, trädgården ska planeras om!

Tuva
Mitt älskade lilla gryn har blivit en ganska stor liten tjej. Hon har hunnit fylla ett år och hade självklart kalas med tårta och paket. Tyvärr var lilla hönan sjuk på sin födelsedag och ville inte äta så tårtan blev aldrig provsmakad av födelsedagsbarnet. Men hon var med och försökte blåsa ut ljuset på tårtan.

 

En snygg taklampa till egna rummet och massa fina kläder var några av grejerna som gömde sig bakom det fina paketpappret. Tuva verkade mycket nöjd och öppnade paket med stor glädje!

Vi har hunnit med mycket mer än att fylla år, stranden var tex. en höjdare.


Luka ogräs är kul!


Mormor har en pool!


Än har Tuva inte lärt sig gå. Hon tog två steg i lördags och hon kan stå en stund utan att hålla sig i nåt men mer än så är det inte. För Tuva är detta inget som helst bekymmer, ska hon ta sig någonstans inom husets ramar så kör hon Bobby Car! Å det går fort, fort när hon kommer åkandes. Inte sällan är det en snutte, en strumpa eller något köksredskap lastat på ratten och benen går som trumpinnar för att farten skall vara så hög som möjligt.



Det finns mycket kvar att förtälja. Semestrar, hästen och inte minst Mattias pågående resa uppe i Norra Sverige (älgjakt) men det hinns inte med i dag. Jag ska jobba i morgon och måste upp i rättan tid så benhögen måste omkull nu. På återseende!

Tjing!

Förresten.... kom på en sak. Lagade jättegod gryta till kvällsmat, här är receptet.
http://receptfavoriter.se/recept/currygryta-med-kyckling.html





Kommentarer
Postat av: [email protected]

Jippi bloggen lever. Äntligen

2011-09-20 @ 22:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0