Dagen då "Ärtan" kom till världen!

Alltsammans började vid femtiden på kvällen den 4 augusti. "Ärtan" var redan en dag försenad och både jag och Husse väntade med spänning, när skulle vår nya lilla familjemedlem titta ut?

Först trodde jag det var vanlig "magknip" som hade drabbat mig. Jag var ju beredd på att "Ärtan" skulle dröja sig kvar minst två veckor. "Det blir nog bättre om jag äter lite kvällsmat" tänkte jag. Sagt och gjort, kvällsmat blev det och tur var nog det för sen åt jag inget mer det kommande dygnet. Magknipet gick inte över och "Ärtan" tänkte inte alls vänta på sig i två veckor. Efter att ha vankat omkring här hemma i elva timmar och försökt få ordning på tiden mellan "magknipet" så tog vi saaben och for in till sjukhuset. Husse vid ratten och jag i passagerarsätet, kramandes ett äpple?? Undrar var äpplet tog vägen sen för jag åt det iallafall inte.

Väl inne så var det samma procedur som för alla andra. Kontroll så att krabaten där inne mådde bra och undersökning av mig, jag var lätt nervös över att de skulle skicka hem mig igen, det hade jag inte gått med på utan undantag. Men eftersom inte jag fött barn tidigare så visste jag inte hur det skulle kännas och man har ju hört om de som fått åka fram och tillbaka flera gånger. Jag behövde inte vara orolig. "Innan lunch har här blivit bebis" gissade barnmorskan. Å så rätt hon skulle ha.

11:47 torsdagen den 5 augusti var ögonblicket då Husse även kunde börja titulera sig Pappa, jag gick från att vara som en uppblåst ballong till en något pluffsigare kroppshydda och vår fantastiska dotter kom till världen.

3275 gram tung och 48 cm lång var vår lilla tjej när hon såg dagens ljus. En söt liten bebis med massa mörkt hår och en liten uppåt näsa. Detta var första dagen på vårt nya liv och nu skulle inget bli som vanligt längre.

Alldeles nyfödd



Så söt så söt.

Efter några dagar, närmare bestämt måndagen den 9 augusti lastade vi vår lilla tjej i bilbarnstolen och åkte hem till Grishult. Jag gissar att det var ett tag sedan det bodde en liten bebis i den här centralorten, det har blivit ändring på det nu. Flera gånger i veckan kan grannarna se en barnvagn rulla fram på vägen. Oftast är det Pappa som skjuter på och i jämte går två ivriga hundar. Själv har jag fått ta det lite lugnt med promenaderna till en början men nu, snart sex veckor efter födelsen så är jag på banan igen och ränner med om vädret tillåter.

Att komma på ett namn till denna lilla tjej var först inte helt lätt men så en dag kom Pappa på det, Tuva! Det fick funderas på ett tag och sjunka in men sen blev det Tuva. Liten Tuva välter stora lass blir hennes valspråk och så väl det stämmer. Var dag sen hon såg dagens ljus så har hon vält våra hjärtan och vi är så glada för vår lilla Tuva!

Nappen på behörigt avstånd!                             


I sängen med Pappa och Lester


Tuvas två vakthundar                                             


En mycket nöjd Tuva!



Kommentarer
Postat av: Fräsy

Hurra, bloggen lever igen! Kul :)

2010-09-14 @ 19:48:33
URL: http://theresebarajag.blogg.se/
Postat av: Lena

Så fint du skriver om lilla Tuva och lilla familjen.Kramar till Er !!!

2010-09-14 @ 22:30:24
Postat av: [email protected]

En fin liten tjej. Vi är stolta morföräldrar

2010-09-15 @ 13:44:19
Postat av: Aina

Fin liten Tuva. Kommer och kollar på henne nästa onsdag.

2010-09-15 @ 21:55:41
URL: http://www.karlboms.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0