"Ärtan"

Det är verkligen på tiden att presentera vår nya kommande familjemedlem. Ja för min del är den i högsta grad redan här, han/hon ger sig till känna dagligen. Men för övriga familjen så tror jag att detta blir mer verklighet i sommar. Den 3 augusti är det sagt att pyret skall titta ut och vi hoppas självklart att han/hon inte dröjer sig kvar allt för länge efter det datumet. Vi får väl se...

Så här ser iallafall pyret med arbetsnamnet "Ärtan" ut. Eller snarare såg ut för det är ett tag sedan bilderna togs. Ärtan har vuxit en hel del sen dess. Det var inte helt enkelt att få två bra bilder för Ärtan låg inte stilla i 2 sekunder. Det var full fart på armar och ben och det gick till och med att se hur han/hon öppnade munnen och svalde/spottade. Risk finns för att detta blir ett livligt barn med mycket prat.


För närvarande är Ärtans stora intresse ridning. När jag rider så ligger han/hon nämligen helt stilla. Ja vi rider fortfarande fast nu är planen att trappa ner ordentligt, det är ju inte så länge kvar... När vi åker bil så sparkar Ärtan hej vilt, vet inte om det är för att det är roligt eller ej. Musik ger oxå uppkomst till massa rörelse, särskilt Grymlings låt "Där gullvivor blommar". Den lyssnar vi ofta på.

Självklart har vi ingen aning om vilket kön det är på krabaten som kommer titta ut men jag tror det är en liten kille och Husse han vågar knappt sig på en gissning. Vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Fräsy

Jag tänker inte ens gissa, för jag gissar alltid fel! Men jag tycker att det är dags för den att komma ut snart, den har ju bott i dig hur länge som helst nu ju... eller kanske inte hur länge som helst. Men länge.

2010-06-01 @ 18:14:14
URL: http://theresebarajag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är en tjej. Hennes mamma var lika vild som foster

2010-06-01 @ 18:25:25
Postat av: Ann Chatrin

Lycka till med Ärtan! Ska bli spännande att om det blir tjej eller kille. Väntar med gissning tills jag har sett magen "live". ;)

Ann Chatrin

2010-06-01 @ 19:28:34
URL: http://www.lillaskee.com
Postat av: Lena

Lyckliga lilla Ärtan som har så "goa" o fina föräldrar!!!

2010-06-02 @ 18:45:41
Postat av: Aina

Mammans mamma har nog rätt. Det blir en tjej med mycket "go" i.

2010-06-06 @ 08:56:45
Postat av: Kusin

Den 3/8 då blir det förstås en mini Tage :D

2010-06-08 @ 18:40:08
Postat av: Anonym

Har du provat med ringtestet? Det är helsäkert ! :-)

Fråga Jenny.... !!!!

2010-06-15 @ 20:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0