Jukkasjärvi

Klockan är alldeles lagom mycket för att krypa ner i sängen, men först måste jag bara berätta om helgens äventyr. Husse hade ju planerat en hemlig resa som jag i förväg listade ut slutdestinationen på.

Ishotellet i Jukkasjärvi kan jag rekommendera. Först åkte vi tåg i 23 timmar innan vi var framme i ett snödränkt Kiruna. En taxi tog oss ut till Jukkasjärvi och Ishotellet där vi skulle bo i två nätter. Första natten sov vi som två grisar i en varm och skön säng inne i det varma hotellet. Andra natten var lite annorlunda. Med mössa, vantar och underställ på så kröp vi ner i varsin sovsäck inne i Ishotellet. Frös gjorde vi inte, var bara dragkedjan på sovsäcken stängd så var det inga problem. Men sömnen blev det ändå lite si så där med. Rätt hårt underlag kan man säga, men visst funkar det. Och väldigt kul att ha testat på. Frukosten dagen efter var mycket uppskattad!

Lika lång resa hem som dit och slutligen så är vi hemma i Grishult igen. Våra underbara grannar har hållt temperaturen i vårt enkla hem på plussidan och även sett till att lille Lester fått mat och kel. Supertack för hjälpen!

Lägger upp några bilder idag, det får bli fler vid nästa tillfälle. Sängen står nämligen och ropar efter mig!






Kommentarer
Postat av: Annika

Häftiga bilder från ishotellet. Men jag tycker nog allt att det ser både lite hårt och kallt ut.

2010-03-09 @ 19:01:25
URL: http://www.teamfix.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0