Uppdatering

Jag har inte glömt av lösenordet till bloggen, har inte heller tänkt överge mina entusiastiska besökare. Kan bara skylla på att det varit lite mycket den senaste tiden.

Fokus har legat på Winston och det kommande championatet. Skulle vi bli färdiga för att kunna klara vårt andra kval? Skulle vi få plats på tävlingarna så att vi överhuvudtaget får en chans att kvala? Hur mycket vågar vi pressa? Frågorna har varit många och vägen fram något krokig men nu känns det som att det äntligen blåser lite medvind i seglen.

Den 5 september gjorde jag och Winston vårt andra och sista kval till 6-års championatet i dressyr. Framridningen låg under vatten, tävlingsledningen höll inte tidsschemat och jag var i lite tidsnöd eftersom jag skulle vara gäst på ett bröllop senare på eftermiddagen. Men när vi styrde in mellan de vita staketen så var det bara jag och Winston som fanns i mina tankarna. Med 64,21% kvalade vi in till finalen och detta resultatet hade även gett oss segern i klassen, om vi inte ridit utom tävlan vill säga.

Winston har blivit precis så gudomlig att rida som jag alltid trott att han har kapacitet till, som en glidarhoj brukar vi skoja. Saker och ting har äntligen börjar falla på plats och det känns så otroligt bra. Nu gäller det bara att inte släppa taget om denna känsla, ridning är färskvara har jag lärt mig och saker behöver nötas in för att sedan upprepas in i det längsta. Men vi är taggade som få och vi ger inte upp. Konkurrenterna ska iallafall få sig en match som heter duga, för jag vet vilken ponny som är den bästa.


Kommentarer
Postat av: Annika Karlbom

Vi håller tummarna./Annika

2009-09-16 @ 23:43:45
URL: http://www.teamfix.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0