Öroninflammation & Övergångar

Stackars Tyke! Torsdag till söndag tillbringade jag och Husse, tillsammans med Husses bror, syster, morföräldrar, mor och ny kärlek, på Tjörn. I Kyrkesund närmare bestämt. Svärmor min fyllde 50-år och detta firades i dagarna tre!! Mycket mysigt och trevligt hade vi det, vädret var på topp och maten mycket god! Tyke och Morris var inkvarterade hos käraste svärfar i Krogsered.

När vi i söndags eftermiddag kom för att hämta hem våra två hårbollar så var det något som inte stod riktigt rätt till. De blev jätteglada att se oss och då brukar de oxå skälla ganska mycket. Det gjorde Morris men Tyke kunde inte skälla, det kom bara små pip??? Tankarna började genast snurra... vad är nu det här?? Vad har man en jakthund som inte kan skälla till? Hur tufft är det att komma på samlingen till älgjakten och berätta att hunden som skall leta upp älganra endast kan framföra små pip? Hade nästan funkat lika bra med en kanariefågel. Det får nog bli ett besök hos farbror doktorn insåg vi.

Lämpligt nog så är Husse just nu och jobbar i skogen hos en veterinär. Så idag fick Tyke åka med för en liten undersökning. Veterinären kollade halsen-lite rött i den, ögonen-lite röda även de och sen öronen-jätteröda och inflammerade. Tyke har fått öroninflammation och det har även satt sig på "rösten". Nu är det örondroppar och medicin som gäller och sen ska han vara helt återställd igen. Tur det för älgjakten närmar sig med stormsteg. Veterinären frågade om han hade varit i vatten. "Öhhhh... mer än på land svarade Husse" =). Det kostar på att leka badanka även för en hund. Skönt iallafall att det inte var värre och så lätt fixat. När det ändå var veterinärtid inbokat så fick även Morris följa med. En vaccinationsspruta och sen var han klar, och arg kan jag tänka mig.

För övrigt så består min tid mest åt finslipning. Jag och Winston rider övergångar och tempoväxlingar på löpande band. I alla gångarter, mellan alla gångarter och i alla väder. Övergångar och halvhalter har nästan blivit mitt andra namn och Winston verkar gilla det. Sysselsättning är nämligen hans andra namn.

Husse sover sen en och en halv timme sen och nu är det min tur att göra det samma.

Ha det gott, igelkott!!


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Stackars lille Tyke. Hälsa till honom och ge honom en extra klapp.Stina hälsar att hon vet hur det känns att ha ont i öronen

2009-09-23 @ 09:06:01
Postat av: Aina

När jag läser detta är klockan cirka 21.30 onsdag kväll. Och husse sover sedan minst en och en halv timme tillbaka! Alltså sussar denne man sött på kudden redan klockan åtta på kvällen. Det är säkert hälsosamt. Den som sover och äter ordentligt går fri från svininfluensan, har jag läst. Bor man dessutom i Grishult finns kanske anledning att vara extra försiktig.

2009-09-23 @ 21:58:44
URL: http://www.karlbom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0