Trött i benen

De senaste sex dagarna så har jag lyckats få till träning av min kropp vid inte mindre än fyra tillfällen. Ganska bra tycker jag. I torsdags var det boxning och eftersom jag boxas mot Mattias så blir det ganska bra träning för min del. Hade träningsvärk i ryggen så jag inte kunde vrida mig i två dagar efteråt. I fredags fick ryggen vila men resten av kroppen fick sig en omgång på gymmet. Lördag och söndag blev det paus från tyngre övningar, kroppen behövde lite vila. Men igår var jag på det igen och körde styrketräning och idag blev det 40 minuter i full fart på löpbandet. Nu är jag helt slut och det värker i benen. I morgon blir det vila!

Älgjakten är inledd och första veckan är oxå avklarad. Det blev ett bra resultat för Husse och hans vänner. En tjur, en ko och två kalvar. Så nu är frysboxen återigen laddad! Tyke har varit med och jagat hela veckan, först var han inte riktigt med på vilka djur som verkligen skulle vallas omkring men mot slutet av veckan fattade han grejen och i lördags fick Husse skjuta en älg för Tyke. Vilken glädje för alla inblandade.

Det börjar bli höst på riktigt nu. Det märks dels på mörkret som sänker sig över oss alldeles för tidigt på kvällen men framför allt på åtgången av ved till pannan. Vi eldar varje dag för att hålla innetemperaturen på en hygglig nivå och det sjunker stadigt i vedhögen. Nu har detta elände börjat igen. Längtar redan till våren.

Ha det bäst... travhäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0