Det sitter en dryg jävel i jämte mig

Det går bra för Husse nu, blåser medvind kan man säga. Morris har drivit rådjur i två timmar och Tyke älg i tre timmar. Älgen fick till slut sätta livet till, rådjuret klarade sig den här gången. Jaktkompisarna var grymt imponerade och vill ha den Grishultska trion på besök vid fler tillfällen.

Vi har tittat på bilden på den skjutna älgen säkert åtta gånger och jag har hört historien säkert dubbelt så många gånger. Vi har ätit älgbiffar och Husse har konstaterat att det finns folk som äter pizza en lördagkväll. Jag svarar med ett hummande, tillhör ju den skaran som faktiskt hade kunnat tänka mig en pizza en lördag kväll.

"Idag har jag skjutit på en död älg som gick" kläckte Husse ur sig när han kom hem från skogen. Ok, men ursäkta, nog för att det är halloween men hur gick det där till?? Kvällen har varit kantad av liknande uttryck och jag känner mig sakta men säkert mätt på detta ämne. Då drar han upp korken på en flaska rom och dricker direkt ur flaskan. "Ja pirater och jägare dricker direkt ur flaskan" kläcker han ur sig. Ok och vilken kategori tillhör då Husse? Vad gör de egentligen där ute bland träden?

I morse när klockan ringde så konstaterade Husse att han sovit hela natten, under ett tjockt täcke, med långkalsongerna på!?!?! Varför går man och lägger sig med långkalsoner på när det är 25 grader varmt i sovrummet och katten ligger som en sten och värmer ytterligare? Ja inte beror det på att man är en häftig sjörövare iallafall, träben behöver nämligen inga långfillingar. Inser att jag inte behöver vara rädd för några kölhalningar här, det är nog trots allt en jägare jag har här i huset. Och med tanke på tugget här hemma i kväll så är detta ytterligare bekräftat. Det föreligger stor risk för skavsår i mina öron innan januari är slut.

Simma lungt!



Kommentarer
Postat av: Lena

Du skriver så himla bra!!! Du får verkligen till de, hälsningar "grannen".

2009-11-01 @ 14:01:37
Postat av: Aina

Jag instämmer med Lena. Mustig skildring från lördagskväll i Grishult.

2009-11-02 @ 16:35:05
Postat av: Lisbeth Eliasson

Hur får du till allt kul du skriver. Säg åt M att det är osexigt med långfillingar

2009-11-06 @ 09:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0