En vecka har gått...

Och jag har inte hunnit skriva en enda rad på bloggen. Förra veckan ägnades till stor del åt att baka tårtor. I lördags var vi i Ugglarp och avnjöt dessa skapelser. Mattias mormor och morfar firade guldbröllop och jag hade fått uppdraget att fixa tårtorna. De blev mycket smaskiga, precis som all annan mat vi bjöds på på detta kalas.

Vi hade husvagnen med oss och framåt småtimmarna är det alltid lika skönt att krypa ner i bädden och dra täcket över sig. Det är något visst med att sova i husvagn. Söndagen är vilodag och detta beaktade vi så gott det gick, med undantag av en promenad med hundarna.

Föresten, i lördags morse hände något som inte hänt på bra länge. Klockan ringde 07:30 och jag studsade rakt upp och hoppade i löparskorna. Sen var jag, Tyke och Morris ute och sprang i 30 minuter innan frukost. Bra jobbat!!! (eget beröm ska man ta på allvar för det kommer från hjärtat) Stegen var lätta, flåset alldeles lagom tungt och hälsporrarna kändes inte av det minsta. Hur härligt som helst och idag upprepade vi bedriften. Fast inte innan frukost utan direkt efter jobbet istället. Återigen bra jobbat!! Skam den som ger sig, vi ska komma i form till badsäsongen.

Nu sover Husse i soffan brevid mig och tvättmaskinen är precis klar. Dags att röra på sig... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0