Längesen

Det var verkligen längesen det kom en rapport från det Grishultska hemmet. Tiden och motivationen har liksom inte krypit sig på. Men detta måste ändras på.

I kväll är det julagille i Krogsered. Vi har råkat komma med i kommiten så ikväll ska vi bjuda på glögg och ett komplett julbord. Allt i från köttkorv, grönkål, lutfiskpudding och de traditionella köttbullarna kommer att dukas upp. Till detta finns det oxå dopp i grytan, jansson och sill. Precis som det ska vara och det mesta är hemmalagat. Dock tar jag inte åt mig av den äran, mitt uppdrag blev att besöka systembolaget och inhandla potatis, jag kom lindrigt undan.

Sen sist har det hunnit hända en hel del fast inget märkvärdigt. Winston är igång igen och han känns jättefin att rida. Pigg och yster precis som man skall vara efter 7 veckors vila. Nu siktar vi på att komma igång och göra årets tävlingsdebut i mars ungefär.

Två gånger har jag besökt min goda vän Linda och provat på att rida stor häst. Ja Winston är ju endast 144 cm över havet  och räknas som ponny, så det är lite annorlunda att komma upp 20 cm till. Lite mer att hålla ordning på kan man säga. Celene är iallafall en pigg och glad prick som gärna springer. Måndagens test, hoppträning hos Nina, resulterade i 4 dagars träningsvärk, på mig! Men kul hade vi och hoppade gjorde vi med stil:)

Idag är sista jaktdagen och då får Tyke och Morris gå i koppel. Jakt hinns inte med idag, det fick bli en långpromenad istället. Nu sitter de i hundgården och sörjer. Återigen dags att börja räkna dagarna till nästa jaktsäsong drar igång.

Nu ska vi dra iväg och skala ägg, 120 stycken närmare bestämt. Hoppas bara vi inte blir äggasjuka:)

Simma lungt!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Hoppas julagillet blev lyckat

2009-02-01 @ 11:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0