Upp till kamp

Nu måste vi slå våra gemensamma krafter samman, kämpa tills vi stupar och strida för att segra. SAAB måste räddas!!!

Vad vore Sverige utan SAAB? Som en räkmacka utan majonäs, som en mockatårta utan gelehallon eller en som en resa till Kanarieöarna utan sol? Det funkar helt enkelt inte. SAAB är för Sverige likställt med vad renarna är för samerna och för mig är SAAB nyckeln till omgivningarna utanför Grishult. Min bil är min frihet och att den i morgon skulle kunna betinga ett värde av nästan ingenting vägrar jag att acceptera. SAAB skall leva vidare.

Det finns så mycket annat som skulle kunna få försvinna från jordens yta. Vad sägs om datavirus, skoskav, fästingar, dåligt tålamod, minusgrader eller leverpastej? Ja vad som helst bara inte SAAB.

Island håller på att störta. Konkursen är så nära att den i princip är ett faktum. Presidenten har avgått och folket demonstrerar. Ekonomin är verkligen i botten men ingen har väl tänkt tanken att Island bara skall läggas ner och inte finnas längre?

På Island bor det 320 000 människor (källa: Wikipedia.org) och säkert minst lika många töltande små hästar. På SAAB i Trollhättan jobbar ca 4400st (källa: saabsverige.com). Kanske inte direkt jämförbart med Islands befolkning men om man då lägger till familjemedlemmar, underleverantörer och andra företag runt omkring som direkt kan koppla sin överlevnad till SAAB:s vara eller icka vara i Trollhättan. Ja då är likheten genast mer slående. SAAB måste få leva vidare, det ska nämligen Island göra.

Så nu har jag en ide! Vi samlas, höjer knytnävarna och i gemensam trupp åker vi in till stan, Falkenberg eller Varberg spelar ingen roll, och beställer oss varsin ny bil. Givetvis av märket SAAB!! Visst är det en genialisk tanke! Jag kan lova att ingen kommer bli besviken, särskilt inte de anställda på fabriken i Trollhättan. Att äga en SAAB är som en vårförälskelse, varm, mysig och helt underbar.

Skulle det nu vara någon som känner sig tveksam. Kanske vacklar lite, har förlorat investeringar på aktier eller inte har möjlighet att hänga med in till stan. Då undrar jag bara om det är någon som har några miljarder att låna ut till mig? Vet nämligen ett företag som troligtvis är till salu.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jadu Karin. Jag kan säga att jag är med dig när det kommer till att heja på saab och hålla tummarna för att det klarar sig för de anställdas skull. Men att köpa en? Jag kan inte hjälpa det, men jag kommer nog aldrig någonsin att köpa mig en saab!

2009-02-17 @ 22:24:21
URL: http://theresebarajag.blogg.se/
Postat av: You know who...

SAAB = Sälj Aset Annars Byt!

Peugeot = Kvalitet!

2009-02-17 @ 22:31:30
URL: http://theresebarajag.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Det är rätt Upp till kamp. Men Toyota är bättre.Hur mycke vill du låna

2009-02-18 @ 07:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0