Trötta

Julagillet gick av stapeln precis som planerat med mycket mat och dansglada människor. Sent blev det oxå, klockan var närmare 03:00 innan vi kröp ner under täcket i svärfars extrasäng och aj aj vad mina fötter värkte. Hade ändå med mig två par skor för att kunna byta i halvtid. Frukosten bestod av rester från lördagens gille och en stor kopp kaffe.

Söndags eftermiddagen såg ut så här. Karin åkte till stallet och tillbringade en god stund på hästryggen nere vid havet. Maja och Dahlia sällskapade och Winston var jätteduktig. Det är verkligen klipp i steget i den lille hästen. Undertiden låg Husse hemma i soffan och drack julmust. När mörkret sedan föll över Grishult så somnade vi båda två som små barn, katten somnade oxå.

Idag blev det thaimat till kvällsmat, riktigt lyckat om jag får säga det själv. Hundarna kalasar på leverpastej som blev över i lördags. Att det kan vara så gott med pastej.

Husse känner sig lite krasslig idag, huvudvärk och allmänt urren. Han ligger i soffan under ett täcke och piper. Antingen är det sviter från helgens kalas som gör sig gällande eller kanske en begynnande förkylning. Jag hoppas på det första men tiden får utvisa detta. Tror jag ska lura med honom till sängen nu och bädda ner oss båda.

Godnatt och sovgott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0