Kampen fortsätter

Ja jag har inga planer på att ge upp. SAABs öde dominerar både min och hela Sveriges vardag. Må hända att Toyota och Peugeot är hyffsade bilar, men har man en gång kört en SAAB då vill man aldrig byta. Känslan sitter i ratten, gaspedalen, växelspaken, ja överallt. Den flyplansinspirerade panelen lyser upp i vintermörkret och bilen ligger stadigt på de Svenska vintervägarna. Problemet i det här fallet är att alldeles för få har provat. Men det verkar som att det kommer lösa sig för SAAB. 

Jag hade inte en aning och troligen inte mina syskon heller, hoppas jag. Hon har dolt det bra eller så är vi lättlurade. Men det verkar vara så att min och mina syskons mor är en kapitalstark kvinna. Har väl ibland tyckt att plånboken är väldigt tjock, men som hos alla andra är det väl bara kvitton har jag tänkt?! "Hur mycket vill du låna?" löd frågan. Ja du mamma lilla jag ska genast ta och begära in en offert, men räkna med att det blir ett par miljarder eller mer. Men det är väl inga problem antar jag? Vill du ha ränta och är du intresserad av att bli delägare? Fri bil ingår. Jag hoppas vi inte tagit oss vatten över huvudet nu, lilla mamma och jag.

Det här måste nog sovas på en liten stund, hjärtat liksom studsade till och pulsen gick upp. Måste nog vara förväntningarna inför att bli företagsägare, och inte till vilket företag som helst. SAAB och Trollhättan here we come!! Varför har jag svettpärlor i pannan??

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Ja du Karin fortsätt du att kämpa jag håller mej till Audi och Toyota

2009-02-18 @ 21:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0