Skogens guld

Efter en "knuff i rätt riktning" av käraste svärfar så har jag nu äntligen hittat lite av det goda som skogen har att erbjuda oss. Kantareller är jag mycket svag för och min stora dröm är att hitta ett fält som är överfyllt med dessa skapelser. Riktigt så mycket blev det inte, och lär väl aldrig bli heller, men drygt två liter rensade svampar tycker jag ändå är godkänt.



Tidigare har jag plockat ca 2,5 liter blåbär som nu ligger i frysen och väntar på att bli efterrätt eller kanske fyllning i några muffins. Några små blåa bär har också slunkit ner via frukostfilen. Mycket mumsigt och väldigt nyttigt.

Snart är det även dags för trattkantareller och det vet jag precis var jag kan finna, och då är det verkligen i mängder. Vi får bara hoppas att jag hittar dit i år igen.

Husse borstar tänderna, jag vet vad det betyder....

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Jessica A

Hoppas att man kan komma hem till er på en trevlig middag med lite svamp i. Gillar också svamp. Hittade 4 st kantareller (Mina första i mitt liv, alltid något)när jag var och plockade blåbär! Ha det bra! Kram.

2009-08-10 @ 22:14:08
Postat av: Annika Karlbom

Nu blev jag sugen, och kantarellplockning är inget jag behärskar.



Vilken tur att jag har en blåbärsbuske i trädgården. Jag får plocka några sådana som jag kan ha till lite glass.



Men i morgon är det dags att kolla björnbärssnåren, och sådana är inte heller fy skam.

2009-08-12 @ 21:59:54
URL: http://teamfix.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0