Piccadilly Circus...vem träffade jag där?



Världens mest berömda neonskyltar (tror jag iallafall), och jag har varit där. Resan till London var superbra! Anlände till de röda bussarna och möjligheternas förlovade huvudstad i fredags eftermiddag. Möttes av solsken, den härliga brittiska dialekten och såklart Paddington Station!



Det var väl i princip också det ända av solen vi fick se denna helg. England är känt för regnigt klimat och varför skulle det vara annorlunda när jag kommer dit. Men vad spelar det för roll. Jag är helt såld, London är verkligen en fantastisk stad. Vill dit igen!!

Det är inte maten jag gillar, vitt toastbröd får jag ont i magen av efter några dagar, pommes skapar valkar runt magen och hamburgare är väl knappast vad man vill leva på. Nej, tacka vet jag Mattias hemlagade mat.

Vädret är väl i princip redan avklarat och vad jag tycker om att bli regnvåt i håret krävs kraftuttryck för att beskriva. Såna används inte här.

Kanske inte ska skryta med utsikten från vårt hotellfönster heller. Den är klart bättre i Grishult...


Nej, det Karin gillar är pulsen, floran av människor, enkelheten och känslan av att allt är möjligt och inget är konstigt. Hon gillar de stora pampiga husen, de trånga gatorna och annorlunda husen. Att helt sonika kunna ta trappan ner i underjorden och där nere möta en helt ny värld, tunnelbanan. På bara några minuter tar den dig från den ena änden av stan till den andra, vilken känsla!

Shoppingen var helt perfekt, det blev både jeans, tröjor och snygga underkläder. Visar tyvärr inte dem här men han som fått se är nöjd :)
Harrods fick givetvis ett besök av oss två okända svenskor. Häftigt varuhus men mycket shopping blev det inte här, bara lite Te. (Syster Yster du ska få en påse nästa gång vi ses).
Covent Garden är helt i min stil, marknad full med olika prylar, doften från nykakade våfflor som sprider sig i luften och musik på öppen gata.

Tre dagar går fort och London är stort, det är mycket som ska hinnas med. Sevärdheter och kändaplatser stod också på schemat.

Hyde Park, Trafalgar Square, Big Ben och House of Parlament, Westminister Abbey, Towern och Tower Bridge för att bara nämna några. Jo då med raska steg och viss hjälp av tunnelbana så tog vi oss runt stan och fick det mesta förevigat. Vädret var ju som sagt inte på vår sida och därför blev bilderna inte heller det men jag har iallafall varit där...


Efter en båttur på Themsen var det dags för ett absolut måste i London. Musikal!!! Lion King, var en riktig höjdare. Bra musik, fantastiskt bra rekvisita och jag kan bara rekommendera denna upplevelse. Klart värt pengarna.

Sent i måndags kväll landade vi återigen på Säve flygplats, dags att återgå till vardagen och verkligheten. Hemma satt en liten svart hund och viftade på svansen, så glad över att se matte igen. Övriga familjemedlemmar låg och snusade som små barn. Skönt att vara hemma igen, London är bra men hemma är absolut bäst.

Semestern är över för denna gången och det är dags att komma in i gamla vanor. I morse var det dags för simning igen. 1250m innan klockan slog kvart över sju, efteråt är det väldigt gott med frukost. I morgon blir det styrketräning.

Winston har haft fyra dagar ledigt och nu får det vara slut på semestern även för hans del. Igår blev det en tur på stranden och idag runt åkrarna. Pigg och glad fast lite spänd när det är mörkt ute, antar att han kommer få vänja sig.
Att Winston och hästar är min stora passion är nog redan klargjort och det är också så säcken knyts samman denna mörka afton någonstans i Sverige.

Om man står men ryggen mot neonskyltarna och går diagonalt över torget, rundar Eros statyn och sedan fortsätter ner mot hörnet på motstående hus och tar några steg runt även detta, så står de där...

...bland det vackraste som finns, fyra stora kraftfulla hingstar. Uttrycksfulla, imponerande, förtroendeingivande och en smula skräckinjagande på samma gång. En sån vill jag ha!!


Det är mycket som händer just denna vecka så det är dags att krypa till sängs nu för att orka. Sov gott!

Nöff Nöff!





Kommentarer
Postat av: Fräsy

Ååh, jag vill också åka till London igen!

2008-11-13 @ 12:17:57
URL: http://theresebarajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0