Inte rättvist...

I kväll skulle vi haft kompisar på besök. Maten var planerad och efter Tysklandsresan finns det gott om dryck att välja mellan. Jag har verkligen sett fram emot den här kvällen. Men istället för att fixa i köket, duka med färgglada servetter och slå halsen av en flaska bubbel, så är jag fånge i sängen och soffan.

Magen har kapitulerat och därmed hela kroppen. Den krampar och härjar och är inte alls tillfreds med tillvaron, inte jag heller. Hade planerat en massa saker för den här dagen. Ridning på morgonen, en sväng till affären, dammsugning och golvtorkning, matlagning och annat pyssel. Alltihop tog slut när klockan ringde imorse, lika bra att inse fakta och gilla läget, det hade inte funkat idag. Men det är så tråkigt att behöva ringa återbud till sina gäster.

Lester tycker det är helt okej när matte är sjuk. Han får ligga inne i sängen mitt på dagen och kan äta precis när han vill, helt enkelt ett liv i lyx för en katt. I veckan som gått låg husse hemma och var sjuk, med precis samma symtom som mig så jag tror jag vet vem som smittat mig :). Kan tro att Lester haft en riktigt bra vecka!

Båda hundarna har fått jaga idag. Tyke och husse har jagat gris och Morris har varit utlånad för rådjursjakt. Fast det blev inte mycket jakt för Morris. Det första han stötte på i skogen var en flock med vildsvin och sen var dagen förstörd. Med svanen mellan benen drog han iväg och var försvunnen en lång stund. Stackars Morris, ingen tuffing i skogen.

Jag är egentligen inget stort fan av julgardiner men eftersom de fanns där i skåpet så tänkte jag att lite ombyte förnöjer alltid. I onsdags fick vi upp de nystrykna gardinerna och vi kunde konstatera att det krävs en uppläggning för att få det helt perfekt. Detta får göras vid ett annat tillfälle eftersom klockan var långt över läggdags.

Husse var hemma med magkramper och hundarna härjade fritt i köket.


Känns som att strykningen var överkurs den här gången. Skon som syns på den högra bilden är ett fynd som Tyke gjort i hallen. Ungefär samma fenomen som med min vante, helt plötsligt bara finns den där under köksbordet.

Nu vill magen vila lite igen. Ska inta vågrät position och vänta på att husse snart kommer hem.

Lev väl och var rädda om er!

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh nej, krya på dig!

2008-11-29 @ 19:09:58
URL: http://theresebarajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0