Det händer grejer

För exakt en vecka sedan fyllde jag 30 år. Inte mycket att säga om detta, jag har ingen kris och livet har inte ändrat sig nåt nämnvärt för min del den senaste veckan. Någon som det däremot blivit lite förändring för är lilla Tuva. Hon fyllde fyra månader i söndags och då passade vi på att introducera lite annat än tuttemat i matväg. Lite gröt på kvällen innan läggdags och en majskrok eller två till fikat. Tuva älskar det, majskrokarna fixar hon på egen hand och när det är dags för gröt så gapar hon som en fågelunge. Än så länge är inte portionerna så stora så det gör någon skillnad på nattsömnen men jag hoppas att hon skall sova lite längre pass med en portion gröt i magen.

Gott med majskrok....
 

.... och mycket smaskigt med gröt!


Lite päronpuré efter gröten har vi också provat och det gick hem. Tror minsann att Tuva är ett hungrigt litet barn.

Nu ska vi göra lite lunch till mamma, sedan är det dags för stallet. Idag drar vi iväg till ridhuset och hoppar några språng.


Kommentarer
Postat av: Aina

Gnager lilla Tuva redan på en majskolv? Då kommer det väl snart en tand också.

2010-12-12 @ 16:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0