Bakmysteriet!

Helt rätt gissat, visst var det kärleksmums som provsmakades förfullt i det Grishultska hemmet. Dubbel sats i långpannan så vi har mumsar så det räcker ett tag. Ska nog ta en liten bit till fikat i kväll också.

Denna lördag har som sagt bestått av shopping. Först Lager 157 i Gällstad, sedan Hööks i Borås och slutligen ett gäng butiker i centrala Borås. Som sagt, mina största inköp gjordes på Hööks. Boste, täcke, martingal, transportgrimskaft och bruna gummisnoddar. En födelsedagspresent till ett kommande födelsedagsbarn införskaffade också.

När jag rullade in SAAB:en på uppfarten i kväll blev Tyke och Morris så till sig så Tyke hoppade upp på fönsterbrädan som veter ut mot gården. Där stog visst en orkidé i en kruka. Jag hörde smällen ut och såg Husses min genom fönstret, ups! Ja ja, ingen större skada skedd. Jag samlade ihop jorden och tryckte ner i krukan igen och sen fick dammsugaren göra resten. Det behövde ändå städas av lite.

Nu avslutar jag en toppenbra dag med fötterna i högläge och huvudet mot husses arm.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0