Dagen då tiden stog stilla

Klockan 12:40 idag gav min mobiltelefon upp. Hjärtat slutade slå och andningen blev svag, eller hur man nu kan beskriva det. Jag kan tänka mig att den fick lite för mycket av den blöta varan som kom uppifrån. Livet i min jackficka under dagens ridtur blev helt enkelt för mycket.

Jag har så otroligt snälla vänner som lånar ut sina fina hästar till mig när Winston behöver vila och min ridabstinens blir på tok för hög. Idag var det Cruella som fick ställa upp och det gjorde hon med spetsade öron. Mycket fin häst, önskar mig en sådan fast i lite mindre kostym.

När vi kom hem var inte ett klädesplagg torrt. Det var med andra ord plaskblött ända in på skinnet. Hjälmen och stövlarna står i pannrummet för att torka tills i morgon. Då är det nämligen dags att sätta igång Winston igen och det ska bli så roligt. Har längtat efter honom och känner mig riktigt laddad. Har en känsla av att Winston också tycker det ska bli kul.

Trots att jag tog sovmorgon i morse så har jag hunnit med massor idag. Vikit ihop all den rena tvätten som låg i en stor hög. Typ tre veckors tvättande som jag försökt ignorera, men nu är det gjort och garderoben blev full. Dammsugaren har svept över hela undervåningen och toaletten är skurad. Köket ser helt ok ut och sängen har fått nya kläder. Mycket behövligt efter att Lester i omgångar varit där med grusiga fötter. Kattrackarn borde lära sig att skrapa tassarna på dörrmattan.

Sen har jag betalt alla räkningar, eldat i pannan och kört två maskiner tvätt. Ja högen som inte längre finns måste ju påbörjas igen. Hela dagen har jag förundrats över att klockan inte är mer och vad mycket tid jag har kvar, ända tills klockan blir 16:00 och jag slänger en blick ut genom fönstret. Gaaaahhhh, det är nästan mörkt ute och klockan är bara "strax efter slutat jobbet tid". Då går det upp för mig att vi fått en timme extra detta dygn. Nu är sammanbrottet nära. Hösten är här på riktigt och vi kan inte hejda den. Hjälp!! Då kommer Husse hem....

Älgrullader fyllda med vitlöksoliver och inlindade i bacon, tja det funkar som söndagsmiddag :). Till detta serverades ett rödvin som kostar ca 350kr! Vardagslyx så jag nästan skäms men när grejerna väl finns i huset så måste de ju förtäras. Både vinet och älgen får Husse ta på sitt ansvar. En blöt resa till Danmark resulterade i en låda vin, inköpt för att hutlöst pris. Men visst är det gott och tur är väl det!

Igår hade vi premiär för våra unghästdagar. Jag, Linda, Nina och Jessica har planerat och fixa i flera veckor och det var spännande att se om folk ville komma och kolla på vår clinic där Eamon Hickey visar hur han jobbar med unga hästar. Vi hade inte behövt vara oroliga, 106 st entusiastiska åskådare trodde på oss och vi har fått massor med positiva reaktioner. Nu är det inte svårt att ladda om för nästa clinic som går av stapeln den 6 november. Då är det KG Svensson som kommer och demonstrerar tömkörning. Ska bli riktigt kul! Vi har plockat ihop en riktigt bra kombination av hästar och eftersom detta sker en fredag kväll så finns det både mat och god fika i vår cafeteria! Hoppas det bli lika stor uppslutning denna gång. Alla är välkomna!

Nu känns det som att klockan sprungit ifatt mig och det är strax läggdags. Har förresten testat att montera ihop min mobiltelefon igen, efter några timmar på tork. Magiska maskiner det där, vips så är den på G igen och jag slipper besöka Teliabutiken i morgon. Perfekt, då kan jag komma till stallet lite tidigare i morgon!

Godnatt... bondkatt!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0