Kryckor och bäverjakt

04:15 i går morse blev jag gräsänkling. Husse lämnade mig, Lester, Tyke och Morris för att köra 92 mil norrut och tillbringa de nio kommande dagarna med att jaga bäver. Jag vet att det låter som galenskaper. Vem väljer frivilligt att åka till norra Sverige, där temperaturen knappt orkar över nollan, när våren står i högsta blom här hemma? Förmodligen bara en riktigt jaktidiot. Jag begriper mig inte på det men är bara Husse nöjd så är jag det oxå!

Så en liten rapport om mina fötter:
Hälsporrar är djävulens påfund det kan jag skriva under på. När det dessutom drabbar båda fötterna samtidigt så kan man vara rätt säker på var det finns en plats bokad för en. Ja ja, det gör inget. Jag är inte rädd för lite skit under naglarna. Hellre står jag och skyfflar kol i värmen än studsar omkring barfota på molnen där det förmodligen är kallt och dragit. Kan ändå inte gå barfota eftersom det värker så förbannat i fötterna.

Så igår åkte jag till mamma för att låna ett par kryckor. Om jag inte såg ut som en krympling innan så är detta nu ett faktum. Tekniken med dessa extraben är väl så där. Men träning ger färdighet så om ett par veckor kommer jag var grym på kryckgång.

"Moster, varför har du två käppar när du går?" frågade lilla Evelina när jag kom hoppandes på besök hemma hos min syster. Försökte mig på en förklaring och det verkade som att hon hajade problematiken. "Kan jag få se hur fötterna ser ut?" Jajamensan inga problem. Moster klädde av en fot och visade upp för en förväntansfull systerdotter. Besvikelsen kunde inte vänta på sig, "moster, det syns ingenting". Nej precis, det syns inget på foten men jag kan lova att det känns desstu mer. Kan nog räkna med lite följdfrågor vid nästa tillfälle vi ses. Hon hade en ide om att prova med Bamseplåster, ja vem vet prova kan vi ju göra. Har ju faktiskt ingenting att förlora.

Fortsättningen av denna kvällen skall jag tillbringa i soffan under en filt. Sen blir det duschning och läggning. I morgon är det ny vecka och jobbedag som vanligt. Återkommer med rapport om resultatet av bäverjakten, kan tänka mig att det finns många som är lika förväntansfulla som jag. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0