Så sjuk, så sjuk

Ja inte vet jag men jag anar att det är influensan som bitit sig fast i mig. I söndags kväll hände något med kroppen och sen dess har jag befunnit mig antingen i sängen eller i soffan. Mesta delen med ögonen slutna. I går kväll nådde min kropptemperatur en toppnotering på 39,2°. Då ville jag helst bara få försvinna för ett tag och komma tillbaka som en ny människa. Så natten gick åt till att rotera i sängen, yra, prata i sömnen och banka lite på Mattias som egentligen är helt oskyldig. Ja detta är mitt naturliga beteende när tempen når dessa höjder.

I morse valde dock kroppen att bli lite bättre så efter några timmars svettande stabiliserade sig den på 38,0° blankt och där har den stannat sen dess. Yrandet, ja den delen av det som uppkommer vid alldeles för hög feber, har försvunnit. Förhoppningsvis ska Mattias få sova ostört i natt och slippa höra mitt tuggande om ingenting mitt i nätterna.

De som vinner mest på denna sjukdom är tre ludna killar, Lester, Tyke och Morris. Lester har tillbringar stora delar av sin tid i jämte mig i sängen eller på mina ben i soffan. Hundarna har legat i köket och snarkat så det hörs in i sängkammaren. "Matte får gärna vara hemma, vi tycker det är toppen att få vara inne hela dagarna". Fast ska sanningen fram så har de fått vara i hundgården en liten stund varje dag också, de behöver lufta sig lite.

Nu är det mörkt ute och snart dags att inta samma tillstånd som de två senaste dagarna dominerats av... sömn. Ska försöka se lite på tv och framförallt bädda rent i sängen innan det är dags. Finns inte mycket som är bättre än rena sängkläder. Jo förresten, att vara frisk, det är bättre.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Lilla vännen varför har du inte hört av dej. Man ska ringa mamma och gnälla lite när man är sjuk. Det är det mammor bla är till för

2009-03-11 @ 17:47:39
Postat av: Simmis

Stackars liten Karin... Krya nu på dig så du orkar tampas med lilla pållen så att ni kommer i fin form till tävlingssäsongen!

Kram

2009-03-11 @ 22:14:52
URL: http://simmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0