Idetorka

Det är söndagkväll och jag är vansinnigt trött. Tänk att man kan bli så trött av att göra ingenting i två dagar. Jo städat och röjt fick jag gjort i går kväll och kört ett antal maskiner tvätt. Men annars har det varit nästan pinsamt lungt.

Idag har vi haft en social söndag. Karin startade dagen tidigt med att flytta 10st unghingstar till ett nytt bete. Självklart inte ensam men två små ystra ponnier hade jag ansvaret för. Väl hemma igen påbörjades jobbet med att få Husse ur sängen. Han var trött.

"Vad ska vi göra idag?" var den stora frågan. "Lunch på laxbutiken?" föreslog Husse. Ni som känner mig vet vad jag tycker om detta stället. Min mage stog i fyra hörn när vi gick ut därifrån. Så himla gott helt enkelt. Sedan for vi ner till Ugglarp och Mattias mormor och morfar. Efter detta besök styrde vi saaben hemåt och hann med ett mellanstopp i Högared. Där blev vi bjudna på kvällsmat och återigen stog min mage i fyra hörn. Jenny kan det här med matlagning!

Nu sitter vi i soffan och gör precis ingenting. Helt underbart. I morgon är det måndag och allvaret börjar igen. Jag ska göra ett nytt försök med att besiktiga husvagnen och förhoppningsvis är vi sedan redo för de stora äventyren som sommaren bjuder på.

Tjing och hopp!!

Kommentarer
Postat av: Simmis

Du är för snäll du... =0)

2009-06-07 @ 21:02:31
URL: http://simmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0