Falsterbo Horse Show 2009

Är över för denna gång. Hästar i dagarna nio är det nog bara de mest hästbitna som orkar med. Jag är nästan en av dem. Fast erkännas skall att det var rätt så skönt att lämna hysteriska Falsterbo och åka hem till lugna Grishult i fredags, efter 5 dagar som bara kretsat runt dessa fyrbenta varelser.

Söndag till fredag har jag, Mattias, Linda och Mikael tillbringat i en husvagn på Falsterbos tillfälliga camping. Å shit så bra vi haft det. Allt har varit med oss, vädret, tävlingarna, maten, sällskapet, humöret, festerna och allt som hör till. Det har verkligen varit precis så bra som en semester skall vara. Husse lagade godaste maten i husvagnens lilla kök, vi badade i havet tre gånger. Rekord för en badkruka som mig. Sov den allra godaste sömn i husvagnen, ja dunka dunka musiken från lägrena runt omkring höll på att gå mig på nerverna ett tag men detta är nu glömt. Umgicks med de bästa vännerna som finns och såg otroligt många vackra hästar och det som inte kommer glömmas i första taget är snyggaste vurpan med cyklen som jag stog ansvarig för denna gång! Falsterbo 2009= top of the top på min sommaren 2009 lista. Det enda som gnager är att någon sniken jävel snodde åt sig Lindas cykel på tisdagskvällen och den såg vi sen aldrig mer röken av. Tråkigt men inte mycket att gå och grubbla på längre.

Bildmedley som sammanfattar veckans händelser.

Linda agerar tältpinne, Mikael mekar ihop grillen, Husse drack många öl och på kvällarna var det fest!


Det var inte bara för oss campande läktarvärmare som detta årets Falsterbo Horse Show blev en succe. Varbergs stora stolthet inom hoppsporten blev den mest framgångsrikaste svensken på detta meeting och med den äran. Stort grattis till Svante Johansson, ruskigt snyggt gjort! Magnifika gratulationsbuketter också till ägare och uppfödare av dessa imponerande hästar. Håller tummar och tår för fortsatt framgång!!

Caramell KS med Svante i sadeln. Detta hopp, i 1:a derby kvalet, och många många fler säkra språng resulterade senare i en total 5:e plats i Falsterbo Derby. Jag tror att vi är många som kan instämma i Mattias ord till ägarna/uppfödarna Bengt och Jessica efter avslutad ritt, " det var till och med så att jag fick hjärtklappning och adrenalinrusningar när eran häst skulle in och springa!!"


Falsterbo Horse show är till ända för den här gången och så snart campingbokningen öppnar för nästa års evenemang så ligger jag på telefonen för att få en ruta med plats för husvagn och förtält. Ni hänger väl med?!

Sist och också mest viktigt.... bakom varje framgångsrik man står en snygg och klok kvinna. Är det inte så?

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Nina

Hahahaha! Du är rolig du!!

Kram /Nina

2009-07-23 @ 18:49:14
Postat av: Linda Hjalmarsson

Klart vi är på nästa år också! Så jäkla bra som vi hade det kan man ju inte annat än lääängta till nästa gång!!!

2009-07-24 @ 15:38:42
Postat av: Aina

Apropå Falsterbo. Ni lyckostar som var där, såg ni Alex Zetterman live? Kolla annars på vår dagbok, www.karlboms.se. Träffsäkert.

Däremot blir det ingen träff hos Anna i morgon, måndag. JRK:s styrelsemöte är framflyttat till onsdag 29 juli kl 18.30.

Jag mejlade men fick besked om att du har semester till 10 aug.

2009-07-26 @ 14:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0