Några dagar går fort

Husse kom hem välbehållen i måndags kväll. Men så trött, jag fick mata honom med spagetti och köttfärssås. Sen somnade han som ett litet barn. Jag också, av någon underlig anledning så lyckas jag ladda igång så ruskigt inför Husses hemkomst så kroppstemperaturen steg i graderna. Satt i soffan och skakade och frös med 38 graders feber. Ja ja sjukhus behövde iallafall inte uppsökas den här gången. Och tidigare på dagen, innan febern bröt ut, så hade jag hunnit köra ett 50 minuter långt pass på löpbandet. Det var duktigt!

Men sen i måndags har det inte blivit mer av det duktiga, febern släppte först på nyårsafton så fram tills dess var det soffan och sängen som gällde. Jo jag känner nog av viss antydan till liggsår och behov av att röra på kroppen. En promenad med hundarna fick det bli idag.

Nyårsafton löpte på utan skandaler. Vi åt god mat och drack skumpa vid tolvslaget, precis som det ska vara. Kan undra om det är lite överkonsumtion av bubblig dricka som skapat dagens onda huvud?? Inte helt omöjligt. Ikväll blir det nyårsdagsmat i form av runda goda "varma smörgåsar". Man hämtar dem i en pappkartong och det går även bra att äta dessa "mackor" ur denna kartong. Kan undra vad det är vi ska äta?:) Det ska bli grymt gott!!

I morgon ska jag följa med Husse ut i skogen. Morris ska få jaga lite och vi ska dricka varm choklad i skogen. Ska bli mysigt. Kanske kan bli någon fin bild till nästa inlägg.

Ett riktigt Gott Nytt År önskar vi Er Alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0