Jobbe dag = jobbig dag

Så var det dags igen. Klockan ringde 06:00 och det var bara att släpa sig ur sängen. Förstår fortfarande inte riktigt hur det gick till och de första timmarna på jobbet är oxå lite suddiga. Men sakta sakta klarnar det och när jag åkte där i från vid halv fem tiden i kväll så kände jag mig riktigt stark. Ska nog gå vägen i morgon oxå.

Hade ju siktat in mig på lite prylar på tradera, men det gick i stöpet. Det finns säkert någon annan stolt ägare till två jättesöta grisljusstakar, som till på köpet hade passat perfekt här i det Grishultska hemmet. Men nej nej, jag är inte bitter.
Som plåster på de blödande såren så var jag tvungen att bjuda på 10st små söta gröna glas. Ungefär såna som farmor hade. De ska bli mina!!

I går var vi ute på äventyr på grannarnas damm. Husse och Vovvarna har fick upp farten, och jag kämpade på. Kolla noga nu för den här bjuder jag bara på en gång. Och jag kan försäkra att vänsterfoten inte är bruten. Tilläggas bör att Svärfar lånat mig ett par skrillor som är från någon gång före kriget och säkert inte slipade sen dess heller. Sket skridskor vill jag sammanfatta hela projektet med.



När skridskoåkningen var klar begav vi oss iväg för att hämta ved. Allt gick bra tills vi hade kört en bit på hemvägen. Punka på släpkärran. Var bara till att parkera det fullastade släpet och fixa reservdäck. En timme senare var vi på väg hem igen, med lätt förfrusna tår och luft i däcken.

I morsen när klockan ringde kunde jag konstatera en sak, sängen är väldigt skön. Ska snart uppsöka den på nytt.

Tjingeling!



Kommentarer
Postat av: Lisbeth

One moore time

2009-01-08 @ 19:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0