Puder på marken

I morse när jag slog upp gluggarna så hade det äntligen kommit lite vitt på marken. Lite puder som lyser upp den annars så gråa vardagen. Nu är det kväll och det har börjat snöa igen, det som kom för ett halvt dygn sen är mest slask. Fryser det på så blir det halt i morgon. Det är ju inte så här det ska funka med snö. Vill ju ha massor med puder och minusgradet så det blir ljust och fint.

Lester har ägnat kvällen åt att åka kana nerför vindrutan och utmed motorhuven på Saab:en. Verkligen jättebra för lacken. Hur lär man katten att han inte får sitta på bilarna? Kasta grus på honom gör knappast saken bättre.

Linserna skaver i ögonen på mig och jag har kännt mig färdig för sängen sen strax efter lunch idag. Ska bara kissa hundarna sen ger jag upp.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0