4:e advent

Det har varit en mycket bra dag. Började med att jag och Lester tog sovmorgon. Klockan 9:00 steg jag ur sängen, Lester låg kvar många timmar till. Ja vi två har lite olika definition på sovmorgon.

Fick börja med att gå ner och lasta in ved i pannan, den kräver sitt underhåll när det är -10 grader ute. Sedan var det frukosttime. Havregrynsgröt och pepparkakste. Nu var klockan 10:00 och jag klädde på mig för att överleva en promenad i det kalla. Fick till och med letat fram mina gamla termobyxor. Sen var jag och Morris ute och gick i 40 minuter, Härligt! Morris fick inte följa med på jakt idag utan har tillbringat söndagen med Matte. Egentligen ingenting för en jaktidiot som han men det verkade ändå som han hade det helt okej. Som sagt, det lönar sig oftast att vara hemma ensam med Matte.

Efter promenaden var det dags att ladda tvättmaskinen, röja i köket, starta diskmaskinen och återigen underhålla pannan. Duschning och lunch sen for jag och "OMA" ner till Ullared. Efter lite nödvändiga inköp åkte vi hem igen och julklappsfixade tills klockan slog 15:30.

16:00 landade jag på Kristineberg för att fika med underbaraste vännerna Nina, Linda och Jessica. Mycket hästsnack blev det! Det är alltid lika kul att träffa dem. Fick lovat bort mig för lite ridning också så nu är julledigheten räddad. Abstinensen skall nog kunna hållas på hanterbar nivå.

Väl hemma hos Husse, katten och de två äcklena som kallas hundar så är soffan den givna platsen. Husse berättar att Morris har hunnit med att rymma under tiden jag varit iväg. 1,5 timmes drift runt om i bygden innan han fångades in. Det var lite tryckt stämning när jag klev i i köket. "Vi har haft lite disskussioner" får jag höra. Oj oj, nu undrar jag om Tomten bryr sig om att komma hit. Stygga hundar är förmodligen inte vad som står överst på den rödkläddes besökslista...


Kommentarer
Postat av: Lisbeth Eliasson

Bind fast Morris i den nya dammsugaren.Då får han ju gå sej trött samtidigt som han gör lite nytta

2009-12-21 @ 07:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0