Helgens äventyr

Lördagen fortsatte som planerat med biltvätt och däckbyte. Nu rullar vi så lätt, så lätt på våra sommardäck.

Snabbt som attan klyvde vi upp ett stort lass ved med Mattias geniala vedmaskin. Det bara sprutar ut ved ur den, helhäftigt. Nu var klockan lunch och eftersom det var öppet hus på Gremo så åkte vi dit och försåg oss med lite mat. Jag fick prova på att köra skotare. Lasta stock på och sedan lasta stock av igen. Riktigt roligt och inte helt enkelt, det är mycket att tänka på.

Kvällen var ju som gjord för grillning. Kamben, kyckling, fetaost, tzatsiki, oliver och hallumiost. Det kan knappast bli bättre. En sommargrogg och lite Robinson, sen sov vi gott.

En sak till hann vi med i lördags eftermiddag. Jag, Tyke och Morris bestämde oss för att gå ut och plocka en bukett med vitsippor. Sagt och gjort, vi spatserade iväg med beslutsamma steg. Men hade jag vetat att de tyckte det var så roligt att plocka vitsippor så hade de fått stanna hemma. Den första buketten jag lyckades plocka ihop till tog Tyke en stor tugga av, i farten. Så var det bara att börja om från början. Varje gång jag satte mig på huk framför ett blombestånd så låg där hux flux en hund, eller två, på rygg och krälade och dreglade. Jättekul matte, mera blommor, voff, voff! Så nu har vi en bukett med mosade vitsippor i en vas på köksbordet.

Resten av eftermiddagen fick Tyke och Morris tillbringa i trädgården. Fri lek består oftast av att Morris ligger och kikar på något medans Tyke drar omkring med sin tuggknut i munnen. Kastar upp den i luften, fångar den, springer i väg med den och gräver ner den bakom gärdesgården. Knuten ser också ut därefter.



Slutligen måste vi också bjuda på ett fångat ögonblick. Tror ni förstår vad jag menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0