Vi har en varg i Grishult...

fast den vargen är inte så farlig. Dessutom är han inlåst bakom galler och det är också det som får honom att göra vargljud. Stackars Morris fick inte följa med ut och jaga idag. Det är älg som gäller och det är inte Morris intresserad av, men hur ska han kunna förstå. Det är inte lätt att förklara för honom och då kommer förtvivlan ut som vargljud, undrar bara vad grannarna ska säga? Grannarna förresten, det är nog ingen fara eftersom de knappt bor inom hörbart område från varggropen, Jag vill ut i civilisationen!! Och det är precis vad jag ska göra om några minuter. Tänker sadla på Winston och bege mig ner till stranden, det är perfekt väder för det idag. Hoppas bara vattnet sjunkit undan något så vi har mycket strand att rida på. Annars får vi rida i vattnet och det är jättebra träning, Winston gillar det och han kör ner hela huvudet ända till ögonen. Jag tar med kameran så får vi se om det blir någon bra bild.

Gårdagen slutade med att jag låg i soffan och kollade på tv och Mattias somnad med huvudet på min mage och vaknade när jag sa att det är lägg dags, 1,5 timme senare:) Då stog både hans kaffe och wiskey kvar på bordet, men mitt var slut!

Förresten, det blev ju både huvudrätt och efterrätt i går oxå. Se så läckert, och gott var det. Mycket gott vin oxå.



För den som gillar choklad så kan jag rekommendera efterrätten, chokladpannacotta. Så himelskt god och busenkel att fixa till, självklart ska det vara hallon till. Recept finns på recept.nu.

Nu är det dags att sparka igång den här dagen. See you later!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0