...och till slut en stor skål popcorn!

Middagen är avklarad och inte är vi ett dugg klokare på vad det var för kött i påsen. Det var styckat, färdiga skivor med rent fint kött, och det smakade mycket bra. Men frågan kvarstår och jag börjar frukta att det kan ha varit något "Road kill" vi hade i en vrå i frysen. Det är väl bara så, att det man inte vet har man inte ont av, och i den villfarelsen får vi fortsätta:)

Det ryker härligt vid tillagningen.



Som tillbehör till det oidentifierbara serverades idag ett tips från coachen, ja eller "dykarn" som han brukar kallas till vardags. Dykarn är allmänt känd som pastakungen och de få knölar som uppenbarar sig brukar ligga väl gömda under ett berg av kebab och gräddfilssås av mellanstyrka!  Därför blir man ju lätt tveksam när det kommer ett potatistips. Men jag är inte den som är den, med ett bra uppskov så är det bara att köra på.

Nu skulle man kunna tro att det är en riktigt avancerad maträtt som komponerats i det Grishultska köket, men ack vad ni bedrar er. Riven potatis med salt och peppar i en stekpanna, kan det bli enklare? Rösti heter det och är hur enkelt som helst men blir väldigt gott. Det är framförallt ett riktigt bra komplement till klyftpotatis eller potatisgratäng och nyttigt! Tack för tipset!


Grillad oidentifierbar köttbit med rösti, champinjonsås och massa färsk sallad. Kan det bli bättre en fredagkväll? Jag passar på att dricka både rödvin och wiskey till maten, spritar man inte så ofta så får man göra det rejält =)

I morgon är det dags för vildsvinsjakt och gubbarna ska smörjas med ärtsoppa och lättöl. Chokladbollar som efterrätt finns redan i kylen, men så fick jag en känsla av att det blir snålt. Tanken blev till handling och nu har jag svängt ihop två banankakor som står i kökert och doftar ljuvligt. Nu är cateringen komplett.

För den som inte provat mörk choklad med 86% kakao så kan jag varmt rekommendera. Ta gärna en kopp kaffe till och njut i trevligt sällskap, då mår man riktigt bra.

Precis på detta sätt avslutades middagen i Grishult denna fredag och för att inte riskera att somna framför idol poppade jag en stor skål popcorn, mums!



Ha en underbart trevlig kväll och håll utkik efter ett vildgrisreportage i morgon!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Urban Johansson

Vilken hårig arm du har!!!!!!

2008-11-04 @ 18:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0