Fredagkväll...

Gårdagen avslutes med att Mattias fick smörja in mina ömma magmusler med Heat Lotion, jag hade så ont. Sov gott som jag brukar och i morse kändes det mycket bättre. Men sen begav jag mig till gymmet och gav musklerna vad de tålde igen så i morgon är det med all sannolikhet samma visa. Ska inte träna innan på måndag igen.

Nu sitter jag i soffan med ett glas gott rödvin framför mig och vi har precis avnjutit en jättegod förrätt. Jag planerade och gjorde inköpen, sen fick Mattias sköta tillagningen och viss improvisation. Ja efterrätten är det självklart jag som står för, annars hade det inte blivit någon.

Falsk Carpaccio ala Schough! Hur gott som helst och nyttigt! Drack en jättegod Ale till, Vintage Ale, prova den!


Strax är huvudrätten klar, det blir potatisgratäng med kassler i och en smaskig sallad. Det är jag som har gjort såsen till gratängen så det är inte snålt med grädde i.

Winston har fått vila idag. Det var tråkigt väder och jag ville hem och fira helg. I morgon ska vi däremot ut och lufta oss igen.

Tillbaks till verkligheten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0