En vanlig tisdag

Gårdagen, som var en vanlig måndag, började kl 06:30 på gymmet i Varberg. Slet som ett djur i 45 minuter innan det var dags att bege sig till jobbet. Var lite småskakig i musklerna hela förmiddagen så träningen borde ha gett resultat, jag hoppas det iallafall.
Lite drygt ett halvt dygn senare var det dags för Winstons träning, vilket oxå blir min träning. Hoppträning på Månsegården för duktiga Nina Sturesson. Shit vad kul vi hade, Winston har blivit så mycket bättre sen i somras. Han är som en Gokart att rida, hur kul som helst. Kvick, i huvudet och snabb i svängarna och han har blivit så mycket starkare och lydigare. Jag tror vi har ett riktigt bra år framför oss och det ska bli jättekul att fortsätta hans träning. Mycket beröm får han och då blir han så stolt, kastar med huvudet och gör krumsprång. Han har fattat vad det handlar om!
Väl hemma, igår kväll, fanns det inte mycket kvar av lilla Karin. Lite mat som min älskade sambo snabbt och lätt svängde ihop, en stund i soffan och sen somnade jag som ett barn.

Idag var det tungt att gå upp ur sängen, men efter ett par snozningar (har verkligen ingen aning om hur det stavas) så kom jag på fötter. Jobbet var som vanligt idag och sen var jag och Winston ute på en skön skrittur. Han fick ta det lungt idag eftersom han gick ganska hårt igår. I morgon kör vi hårt igen. Om ett år ska sidvärtsrörelserna och den förvända galoppen sitta som en smäck! 
Väl hemma blev det matlagning och sen gav jag mig på att baka två satser med chokladbollar. På lördag ska jag nämligen bjuda Mattias och hans jaktkompisar på soppa och kaffe. Tänkte att det kunde passa bra med lite chokladbollar då också. Tror faktiskt inte det är någon som misstycker. Vildsvin är det som ska jagas och givetvis återkommer jag om detta. Kanske med en bild på en liten vildgris som min sysyerdotter kallar dem.

Nu är det läggdags, ska vara på gymmet 06:30 i morgon så det är verkligen dags att sova nu.
Kolla bara in bollarna först, visst ser de fina ut?! Har inte provsmakat ännu, men ett gammalt beprövat recept kan knappast misslyckas.



Godnatt och sovgott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0