Allt är som vanligt igen

Mattias, Tyke och Morris är hemma igen! Väldigt mycket välkomna hem! Mina läppar är normala igen och medicinen är uthämtad från Apoteket. Jag misstänker starkt glöggen eller den ädelost på tub som jag åt direkt efter ankomsten till kalas nummer två men sanningen får vi nog aldrig veta. Nog om detta, tur att det finns medicin.

Gårdagen blev ju rätt så sen och därför kom jag inte ur sängen innan halv elva på förmiddagen idag. Det blev inte riktigt som tänkt kan man säga. Lusten att gå här hemma och fixa fanns inte längre så istället åkte jag till simhallen och körde 1300m och efter detta styrde jag Saab:en hem till min syster för en fika.

Mina syskonbarn Evelina 4,5 år och Filip 9 mån blir alltid lika glada när de får träffa moster (inbillar jag mig iallafall). Vi fick diskuterat om i fall att Tomten kommer komma. Evelina hävdade bestämt att hon varit snäll nog. Ja vi får hoppas det. Hon åt iallafall med glädje av rullrånen jag hade med och så bestämde vi att hon ska komma hit till Grishult och sova över en natt under min julledighet. Ska bli mysigt! Lille Filip får vänta ett litet tag till innan moster vågar sig på övernattningar:)

Eftersom vi inte träffats sen jag fyllde år så fanns det paket att hämta. Alltid roligt med paket! Min syster är så uppfinningsrik och fiffig och årets födelsedagspresent betyder något alldeles särskilt för mig.


En ampel tillverkad av skor från min älskade Disan. Det är så hon, sneda skor (ja hon var väl inte helt rättställd i benen, men det hindrade inte från att hoppa högt) med den där extra knycken som krävdes för att de skulle passa. Det går inte att ta fel och jag glömmer dem aldrig. Så många skor av den här formen som vi slet ut, det blev många mil tillsammans.
Syster min har själv svetsat ihop dem, imponerande. Fick dessutom fyra stycken halsband, en ring och ett armband, alltihopa hemma gjort och jättefint, är jätteglad och tacksam!  

Det blev fler paket denna helgen, mina vänner på Högared är för gulliga och det är alltid lika kul att se vad de hittat på. Eller ja, snarare vad blivande frun i huset hittat på:)

En duschmassageborste som ser ut som en gris. Perfekt!! Helt underbar! Undrar vad de säger i simhallen när jag drar fram min gris och börjar skrubba ryggen?

Mattias rapporterar från helgens jaktäventyr. Morris har drivit rådjur och varit jätteduktig, dock var det inget djur som kom i skottläge. Tyke har oxå varit jätteduktig och drivit både rådjur och vildsvin. En älg och tre rådjur blev helgens resultat och husse var stolt skytt till ett av de mindre djuren! Nästa resa till de Småländskaskogarna blir i mellandagarna, matte börjar redan nu att ladda för detta. Kanske ska ringa sjukhuset och be dem hålla en säng åt mig, lika bra att lägga in sig i förebyggande syfte, man vet aldrig vad som händer.

Tack för idag. Nöff nöff.

Kommentarer
Postat av: Gull-Britt och Tage

Det var en jättetrevlig sida med intressant läsning. Tage rekomenderar grogg mot den svullna läppen.

2008-12-12 @ 22:36:10
Postat av: Lisbeth

Va skönt att allt är som vanligt igen. Hur är det med liie ping

2008-12-13 @ 17:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0